Ochrana značky 4•4

3 důvody proč pečovat o značku a jak o značce přemýšlet dlouhodobě

Štěpánka Horák

napsáno 19. 9. 2025
aktualizováno 22. 9. 2025
Obsah článku
MOJE HODNOTY • tvorba webu • terapie webu • Štěpánka Horák Voborníková • web pro sólo podnikatele a malé firmy

Zaregistrujete doménu, podáte přihlášku ochranné známky
a máte hotovo? Zapomeňte.

Ochrana značky není jednorázový úkol, který si můžete odškrtnout a pak na něj zapomenout. Je to proces.

Stejně jako o svůj web, finance nebo klienty je potřeba pečovat i o značku.

3 důvody proč pečovat o značku?

Trh se vyvíjí. To, co je dnes volné, může být zítra obsazené.

Konkurence roste. Nové firmy hledají nápaditá jména a vizuály – a občas se „inspirují“ až příliš.

Vaše podnikání se mění. Rozšiřujete služby, vstupujete na nové trhy, měníte logo nebo komunikaci.

„Značka, o kterou pečujete, vás nikdy nezradí.“

Štěpánka Horák

Jak na dlouhodobou péči

Věnujte se revizi značky pravidelně. Zkontrolujte názvy, domény, sociální profily, známky a smlouvy s dodavateli. Pro pravidelnou revizi je vhodný jako tahák Checklist PEČUJTE O SVOJI ZNAČKU.

Přidejte revizi značky do svého business kalendáře. Osobně mám revizi značky zařazenou do své pravidelné měsíční revize podnikání.

Přemýšlejte o značce jako o aktivu vašeho podnnikání. Je to stejně cenné jako vaše know-how, klientská databáze nebo reference.

Značka je příběh, který píšete každý den.

Značka je část vašeho
know-how.

Značka je
investice.

Značka je
důvěra.

Přejít nahoru