
Představte si svou značku jako dům. Vybudujete ji s láskou, dáte důraz na detaily odrážející vaši osobnost i duši podnikání. A pak… Necháte dveře dokořán? Necháte kohokoli vejít a „nastěhovat se“, použít vaše jméno, obsadit doménu, zaregistrovat logo?
Bohužel se tohle děje častěji, než by se mohlo zdát. Netýká se to jen velkých firem. A určitě tady neplatí naivní mindset typu: „Co by si kdo na mě vzdal?“ nebo „Vždyť oni ani neví, že existuju.“ atd.
Pro malé podnikatele, freelancery a majitele e‑shopů může být ztráta značky likvidační.
„Značka není jen logo, je to váš čas, energie, reputace
a často i srdce, které jste do ní vložili.“
Štěpánka Horák
Co všechno znamená ochrana značky
Když se řekne „ochrana značky“, většina lidí si představí právní kroky, tedy registraci ochranné známky. Ale to je jen jedna část ochrany značky a většinou přichází až po nějaké době podnikání. Až „si to sedne“. Pokud to se značkou myslíte vážně, je potřeba se podívat i do dalších oblastí podnikání.
V dalších dílech série najdete
Celá série má 4 díly.
Témata zbývajících 3 článků:
- Nejčastější chyby podnikatelů při ochraně značky
- Praktické kroky na ochranu značky & Checklist ke stažení
- Jak o značce přemýšlet dlouhodobě a udržitelně
3 doporučení
(kromě toho všeho, co zazní v této sérii článků)
VYBÍREJTE NÁZEV ZNAČKY PEČLIVĚ A S LÁSKOU
Dejte si na výběr značky čas. Je to jako výběr jména pro vaše dítě.
NEVÍTE, JESTLI JE TO TA SPRÁVNÁ ZNAČKA PRO VÁS?
Pokud hledáte tu správnou značku pro vás, vždy si ji řekněte nahlas a představte si, že se tak představujete do telefonu. Zjistěte, jestli vám jde název značky „přes pusu“ a jaký pocit ve vás vyvolává?
UDĚLEJTE SI PLÁN
Připravte si seznam toho, co všechno je potřeba k ochraně značky podchytit. Praktický checklist, který vám tento úkol usnadní, najdete ve 3. dílu této série.
„Ochrana značky není jen právní formalita. Je to komplexní péče o to, aby název, jméno i identita vašeho podnikání zůstaly opravdu vaše.“
Štěpánka Horák
