•Proč nevytvářím reels•
Nevytvářím a nekoukám na reels, shorts a příběhy…
K tomuto příspěvku mě inspiroval článek v časopisu Flowee o tzv. tiktokovém mozku.
Článek je o vlivu “sjíždění” rychlého obsahu na sociálních sítích na náš mozek a na náš život. Rychlým obsahem jsou myšlena hlavně krátká videa (ať už se to jmenuje na jakékoliv síti jakkoli), na kterých jsou některé sociální sítě postavené a která na nás sociální sítě chrlí jedno za druhým.
A tento fenomén tiktokového mozku se netýká jen dětí.
Můj mozek to ví
Naštěstí můj mozek, tělo nebo duše (nebo vše dohromady) ví, jak mi konzumace rychlého obsahu neprospívá a tak instinktivně na reels, shorts, příběhy atd. nekoukám a ignoruji je. Vždy mám u sledování tohoto rychlého obsahu pocit přehlcenosti a doléhá na mě tíha marnosti života.
Výjimkou jsou videa mých klientek. Ty občas rozklikávám, abych klientku podpořila. A jakmile nějaké video rozkliknu, tak se dostanu do kolotoče videí a už se vezu. Pak se přistihnu, že jsem strávila 30 minut koukáním na reels …a čas je pryč a já viděla 50 videí, které jsem okamžitě zapomněla …a pak radši jdu žít.
Nevytvářím
Do tohoto rychlého a povrchního obsahu i ODMÍTÁM PŘISPÍVAT a zaplavovat svět dalšími videi, které nám akorát ničí mozek, vztahy a auru a nejpozději za 24 hodin už o nich nikdo nebude vědět a skončí v propadlišti dějin.
Nepodporuji svou přítomností, tvorbou obsahu nebo lajkováním ani sociální sítě, které jsou na tomto založeny.
Na ticktoku (napsala jsem to správně?) jsem nikdy nebyla a doufám, že nikdy nebudu muset.
Na Instagram prakticky vůbec nechodím. Sice tam mám ještě profil, ale vůbec tuto síť nevyužívám. Nikdy mě to tam upřímně moc nebavilo.
Pinterest mi přijde jako jeden velký chaos a dodnes jsem nepochopila jeho princip a to, co tam mám dělat. Vůbec se v něm neorientuji.
Na Facebooku sice jsem, ale čím dál tím míň aktivní a právě tato rychlá videa jsou jedním z důvodů, proč se z této sítě pomalu stahuji.
Jak mohu v dnešní době podnikat jen na 1 sociální síti?
Sociální sítě nejsou pokémoni, nemusím je mít všechny. A ano, určitě bych byla (z určitého úhlu pohledu) úspěšnější podnikatelka, kdybych byla více vidět na sítích a točila reels atd. Ale z mého pohledu jsem mega úspěšná podnikatelka, protože dokážu podnikat bez placených reklam, natáčení a uveřejňování reels, shorts a příběhů nebo jak se to všechno jmenuje.
Možná mi moje podnikání nevynáší tolik, kolik by mohlo, ale radši budu vytvářet obsah, který má nějakou hodnotu. To jsem ale zjistila až ve chvíli, kdy jsem se nechala strhnout a vytvářela také tento rychlý obsah. Naštěstí mi moje intuice říkala, že mi na tom něco nesedí a že mi to nedává smysl a tak jsem toho brzy nechala.
Proto LinkedIn
A proto jsem tak ráda, že jsem si na jaře 2023 začala osahávat LinkedIn a s ním jsme si padli do noty. Zatím forma těchto rychlých videí na LinkedIn není a doufám, že ani nebude a že se bude i nadále LinkedIn držet své strategie, kde vítězí kvalita nad kvantitou. Přiznávám se, že mi vadí i to, když dá někdo k příspěvku takový ten nekonečný gif… brrr… okamžitě tenhle příspěvek přeskakuju.
Pokud se chcete dozvídat pravidelně informace ze světa tvorby webů a brandingu, tak si mě na LinkedIn přidejte nebo sledujte můj hashtag #terapiewebu, kterým označuji všechny svoje příspěvky. Pak vám už nic neunikne.
Zajímá vás, jak funguji na sociálních sítích? Podívejte se do na stránku kontakt a tam najdete veškeré kontakty, včetně odkazů právě na „moje“ sociální sítě.
„Budovat si síť LinkedIn je jako stavět katedrálu, trvá to dlouho, ale ten výsledek! A pozvánky do katedrály se píšou sami.“
Štěpánka Horák