•Whitespace na webu•
Upozorňujte na svém webu pomocí volného prostoru, tzv. whitespace
Pro upozornění na nějaký prvek na webu můžete využít prázdný prostor. V designu se používá pro tento prostor pojem „whitespace” nebo také „negativní prostor“.
Je to nevyplněný prostor mezi jednotlivými prvky (texty, fotky, nadpisy atd.) na webové stránce.
Jak můžete použitím whitespace vymazlit svůj web?
Ono se to prostě dobře čte!
Pokud je text ve sloupcích, které jsou příliš blízko sebe, nebo jsou řádky textu blízko u sebe, čtenáři se text hůře čte. Zvětšením mezer mezi sloupci, mezi jednotlivými odstavci i mezi řádky, se text na stránce bude číst jedním dechem.
Tohle bude důležité!
Tím, že okolo nějakého prvku uděláte víc místa, zdůrazníte to, že je důležitý. Nadpis, který má okolo sebe hodně místa přitáhne pozornost, to samé fotka, graf, nebo i krátký text. Krásně s touto vlastností white space pracuje firma Apple na svém webu. Není potřeba nic jiného, než fotka a volný prostor okolo.
Ten je krásný!
Použitím whitespace dokážete stránky udělat přehledné a jednoduché. V dnešní době, kdy se na nás valí tisíce informací ze všech stran, je dobré předávat zákazníkovi jen ty informace, které opravdu potřebuje. A to nemluvím jen o psaném textu, ale i o grafických prvcích a fotografiích. Použitím whitespace navodíte klientovi pocit klidu, ticha a pohody. Váš web bude oázou, kam se budou lidé chodit uklidňovat a budou na něm trávit více času. A to chceme. Tohle dotáhl k dokonalosti Google.
Whitespace nejen pro web
Whitespace se nepoužívá jen na webu, umí s tím krásně pracovat ve svojí práci například grafik Tomasz Borowicz.
A pokud si nevíte se svým webem rady, ozvěte se mi a najdeme tu správnou cestu i pro vás a váš web.
„I whitespace je ovšem důležité používat s rozmyslem, aby se váš web nestal nudným a prázdným. Minimalismus sice miluji, ale jen do té doby, pokud je funkční.“
Štěpánka Horák
Nejčastější otázka klientů
a nebude ten web působit jako prázdný?
Nebude. Bude působit mnohem více vzdušně a profesionálně, než když budete mít jednotlivé prvky na webu (nadpisy, texty, fotky, barvy, garafické prvky) k sobě namačkané. Takové zahlcení různými informacemi (nadpisy, texty, fotky, barvy, garafické prvky) působí na návštěvníka webu chaoticky a on nevím, na co se má soustředit, co si má přečíst a co má na webu dělat.