PROČ WEB POTŘEBUJU nebo PROČ MI SOUČASNÝ UŽ NEVYHOVUJE?
Zamyslete se nad tím, proč vlastně chcete mít web nebo stávající předělat. A pokud je vaše odpověď „někdo mi to řekl“, „manželovi se můj současný web nelíbí“ a nebo „dělají to teď všichni“, tak pro vás není vhodná chvíle. Aby měl web ten správný efekt pro i vaše klientky, tak tu potřebu musíte niterně cítit. Ať chcete nebo ne, tvorba nebo předělání webu zabere nějaký čas a bez té správné motivace se v tom budete plácat a možná se nakonec utopíte.
CO OD WEBU OČEKÁVÁM?
A to nejen teď, ale i do budoucna. Tím, že si ujasníte, jestli chcete dělat on-line kurzy nebo mít e‑shop, vám velmi pomůže s výběrem vhodné platformy. Stavba webu vás bude stát čas a peníze a nechcete za 2 roky řešit web znovu a již hotový předělávat na jiný systém. Výběr správné platformy už na začátku ušetří čas i peníze. Pokud netušíte, kde budete za 2 roky (upřímně, která z nás to ví, že?), tak doporučuji zvolit platformu, která nemá žádná omezení nebo kde alespoň za fičurky nebudete muset platit poměrně velké měsíční částky.
JAK BY MĚL MŮJ WEB PŮSOBIT?
Vy jste tvář vašeho podnikání, jste podnikatelky, které prezentují sebe a je dobré, když budete mít jasno v tom, co je vaše jedinečnost, jaká je vaše cílová skupina a jaké jste vy jako podnikatelky. A to otisknout i do webu. Vše se dá vyjádřit pomocí barev, fontů, textu, fotek a celkového vizuálu webu. Mám spoustu klientek, které využily právě tvorbu nového webu k tomu, že si toto ujasňovaly, a to je v pořádku. Je to proces a není nutné před tvorbou webu mít vše nalajnované.
CO CHCI, ABY KLIENTKY NA MÉM WEBU DĚLALY?
Budou vaše klientky na webu nakupovat, rezervovat si termín konzultace nebo bude web jen na ukázku vaší práce, aby měla potenciální klienta kam se podívat nebo máte skvělé reference a je fajn je někde mít? Podle toho je dobré si rozmyslet koncepci webu. Co bude v menu, kam povedou tlačítka z jednotlivých stránek, co klientovi ukážu hned a co potom? Vy jste na webu ta neviditelná ruka, která vede klientce ruku a „říká“, co má dělat a kam má jít.
JSOU MOJE BARVY A FONTY OPRAVDU „MOJE“?
Pokud již máte ujasněné celkové vyznění webu z bodu 3, tak jsi si již pravděpodobně ujasnily to, jaké barvy a fonty na webu použít. Pokud ne, tak doporučuji začít u vás jako u ženy – jděte na to intuicí, srdcem – co se vám líbí, co se vám nelíbí – foťte si zajímavá písma, které někde uvidíte, foťte si barvy, které se vám líbí. Pokud na internetu narazíte na nějakou fotku, která vás rozvibruje, tak to je ono… atmosféra fotky se dá na web převést (samozřejmě v určité míře)… a pak web bude opravdu „váš“, budete na něj hrdá a bude vám lákat ty správné klientky.